Thursday, July 11, 2013

Yamaha X-City ile Avrupa Turu 1. Bölüm - İLHAM

2012 yılı Mayıs ayıydı. Yoğun olmayan bir iş günü motorumla işe gelmiş; daha önceden yapmış olduğum Almanya - Türkiye yoluna bakıyordum Google Map'ten.




Acaba Venedik'ten Patras'a geçerken bugünkü fiyatlar ne olmuş diye Minoan Feribot'unun sitesine girdim. 

Aslında bir saat sonra karar vereceğim Avrupa turunun bilinçaltı çalışmalarını yapıyordum. Haydi dedim bir de excel tablosu çıkarayım. Bir gün bu turu yaparsam bana maliyeti ne olur....

Tabloyu hazırladım. Kilometreleri çıkardım. Potansiyel konaklayacak yerleri buldum booking.com'dan. Daha önce kaldığım otellere de baktım tabi.

Sonuçta çıkan liste maliyet açısından çok mantıklıydı. İki kişi 18 gün herşey dahil hesaplandığında bize 4.800 TL'ye maloluyordu. Tabi 5 günlük bir bölümü Frankfurt'ta ailemizin yanında geçirdiğimizi göz ardı etmemek gerekir.


Bu bizim bütçemize uygun bir fiyattı. Peki biz bu yolu 21 PS 250 cc. bir scooter'la başarabilir miydik...
Ben başarabileceğimize inanıyordum. Ama eve gidip eşimi alıştıra alıştıra bunu ona da sormam gerekiyordu.

Ama ben eve gidinceye kadar çalışmalarıma devam ettim. Otel, feribot vs. fiyatları ve dolulukları, rotalar. Hatta yanımıza neler almamız gerektiğine kadar küçük bir liste yapmaya başlamıştım.

4751 km. sürecek gezimiz için hazırlık yapmak gerektiği aşikardı. Eve gidip Sayın Eşim Eda Pakkan 'a konuyu söylememle ikna etmem arasında geçen süre yaklaşık 12 milisaniye kadardı. :)

Bu durumda, hazırlıklar ertesi gün başlayacaktı.....

Youtube Filmi ilk bölüm: http://youtu.be/JOU4_1vM8Kc 
*Katılımcılar: Çağrı Nakipoglu, Eda Pakkan, Mert Hüseyinoğlu, İglem Kayıhan Hüseyinoğlu

No comments:

Post a Comment